keskiviikko 27. heinäkuuta 2016

Heppatyttö serkku yökylässä!

Mun serkku Nelli oli tosiaan meillä yökylässä maanantai-tiistai. Heppojen luona vietettiin aika paljon aikaa, etenkin tiistai aamupäivästä. Kauheesti en ehdi nyt kirjottelemaan kun kamala kiire koko ajan lomalla ollessa.. Mutta tosiaan, Nelli on nyt aloittanut Oskulla ratsastelun kun Papalla alkaa vanhuus jo vaivata niin, että ollaan annettu sen vaan nauttia laitumella olosta.  Osku on ollut mulla joka kerralla liinassa kiinni ja siinä Nelli ratsastellut. Toinen ratsastus Oskulla oli eilen, heti kun hain Nellin niin mentiin tallille. Nelli meni paljon ravia ympyrällä molempiin suuntiin ja meni tosi hienosti! Osku vähän aina "ärsyyntyy" ratsastajista, jotka ei ole niin taitavia vielä, mutta hienosti sekin jaksoi mennä. Laitoin Nellin tekemään käynnissä paljon temponvaihteluja ja nekin meni hienosti. Ihan niinkuin pysähdyksetkin sujui kun tanssia vaan!
Puhelimella napattu!


Tiistaina mentiin heti aamupalan jälkeen tallille, kamera mukana. Aluksi vaan harjattiin molemmat hepat hyvin ja sitten Oskulle suitset päähän ja menoksi.. Kyllä luit oikein, Nellin kolmas kerta Oskulla ja jo jäi satula pois! Laitoin Nellin tekemään käynnissä ensin kaiken näköstä hassua jumppaa, että vähän rentoutuisi ja pienikin jännitys häviäisi. Hyvin taisi mun suunnitelma onnistua kun jumppien jälkeen neiti halusi kokeillavähän ravia ja sitten se ravi olikin tosi hauskaa! Molempiin suuntiin hurjan monia kierroksia ravia, aika ylpeä oon molemmista! Raviin siirtymisetkin meni tiistaina jo paremmin, maanantaina Osku oli tosi laiska ja mä jouduin auttamaan aina, että lähti raviin.



hauskaa näytti olevan vaikka jännittikin!








Ratsastuksen jälkeen päästettiin Osku irtona kentällä kirmailemaan vielä ja kyllä sitä vauhtia riittikin. Se ei ole tositosi pitkään aikaan ollut kentällä irti, kun aidat puuttunut, nyt kun saatiin lupa laittaa kentän käytön ajaksi sähkölanka aidaksi, niin pääsi taas irtona juoksemaan. Laukkojen jälkeen liinassa vielä loppuravit ja käynnit. Mä ravuutin Oskun, mutta kävelytyksen jätin Nellille ja se meni tosi hienosti sekin! Se olikin Nellin eka kerta, kun sillä oli heppa liinassa. Ja Osku ei ole edes helpoin kävelytettävä kun  saattaa yhtäkkiä vaihtaa suuntaa jos ei ole itse hereillä. Nelli onneksi oli, eikä Osku päässyt kun kerran vaihtamaan suunnan, mutta Nelli reagoi heti ja vaihtoi takaisin.








Lopuksi vielä pestiin poni kastelukannulla kun oli hionnut. Aika hullua, kun n. 2 vuotta sitten Osku ei astunut edes vesilätäkköön ja nyt saa ihan rauhassa kaataa kannullisen vettä päälle, eikä sano mitään. Minä hoidin kastelemisen ja Nelli kuivasi kuivaimella pahimmat pois. Lisäksi näiden tallipäivien aikana Nelli oppi itse viemään ja hakemaan hepan tarhasta. Aiemmin minä aina oon avannut portit sille, nyt opetin sen avaamaan ja sulkemaan itse, hevonen toisessa kädessä. Tarhaakin laitoin Nellin siivoamaan ja hienosti meni kun vanhalta tekijältä :)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti